En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 19 april 2010

Sjuk och Arg

M. är hemma från skolan p.g.a starkt snorflöde, ihärdiga nysningar och bristande ork, kanske är det pollen som spökar men det kan även vara en helt vanlig förkylning. Ska inte klaga, barnen har hållit sig friska sen December. Den nya cykeln står i hallen och har putsats av små barnhänder, det var rengöring ända ner på "topsnivå" i alla småskrymslen. Jag kan inte påstå att jag upplevde den som skitig men tydligen var det ett jobb som måste göras. Själv har jag styrketränat utomhus d.v.s skottat ut snö på asfalten. Jag är arg på den traktorförare som styrde upp en rekordstor snöhög precis bredvid vårt garage när vägen skrapades i vintras. Någonstans under den nu meterhöga snön ligger vår rabatt och kippar efter vårluft och likt ett räddningsteam efter en lavin gräver jag mig neråt för att finna liv. I julas när snön vräkte ner som värst sa grannen att "till midsommar är den borta", nu tvivlar jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar