En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 20 maj 2010

kikärtssallad och eksem

Ett litet recept så här på torsdagskvällen: en burk kikärtor, sköljes. Hacka rödlök fint i önskad mängd. Skär ned soltorkade tomater i mindre bitar, blanda till en påse dressingmix från Knorr, valfri smak, rör ihop samt salta och peppra. Vi klämde även i lite gräslök och persilja från kryddlandet. Gott som veg.rätt med bröd till eller som tillbehör till något annat smaskens. De senaste dagarnas strålande väder har gett mig soleksem så jag sitter och river skinnet som en skabbig räv, tur att det brukar ge sig när man grundat lite mer, men det enda jag kan tänka på är ett program jag såg nyligen om meth-missbrukare, en effekt av drogen var inbillningen att man hade insekter krypande under skinnet, jag får låta bli att krafsa och klia i morgon på jobbet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar