En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 2 maj 2010

Olagligheter

Idag tog jag och sonen chansen att vara lite olydiga, kapellet som håller på att rivas här lockade med en öppen dörr och vi tog tillfället i akt att få se lite på insidan. Förra veckan besökte vi ett annat rivningsobjekt för att ta lite bilder och det huset är redan jämnat med marken, så det gäller att passa på och inte fråga om lov så mycket. Vi kan kalla det äventyr i liten skala!

Vi förstår inte riktigt... får man inte gå in med smutsiga händer? Som målsman hade jag turligt nog sett till att både jag och mitt barn var rena om händerna, så vi gick in.

Väl inne fann vi dock både tvål och tvättfat, här hade vi slösat på tvålen hemma helt i onödan.

Här var det både ljus och luftinsläpp. Ingen bostad för den frusne.

Däremot såg golvet mjukt och skönt ut, något svårstädat möjligen.


Mmm... känner du doften av nybakat? På onsdag kommer dom hem till oss för att kolla våra köksluckor, hoppas det här inte är ett av deras "jobb".

Innan vi gick frågade jag M. om han behövde kissa, men han höll tills vi kom hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar