En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 11 maj 2010

Tändsticksaskar

Har ägnat lite av kvällen åt att dekorera tändsticksaskar, det är ett pyssel som går att variera i oändlighet. Extra tacksamt är det naturligtvis att ytan inte är så skrämmande stor, nu har ju jag provat på att göra väggmålningar i fyrametersklassen så det krävs en del för att göra mig nervös men ändå. Man kan tänka så här att om en inte blir bra så gör det inget, det tänket funkar mindre bra med väggmålningar... Ett bra tips är att färgmatcha asken med rummet, använd en bit presentpapper t.ex. Jag brukar även byta motiv lite efter säsong men lite synd är det att det inte funkar så bra med ljus under norrländska sommarkvällar men det tar vi ju igen under vinterhalvåret istället - med råge. Askarna på bilden är med favoritmotivet: robotar! Texten har tryckts med bokstäver från leksaken "mitt första tryckeri" De nygjorda kommer på bild i morgon.

2 kommentarer:

  1. Det finns ju citronella, doftljus som ska jaga bort mygg. Och myggspiraler att tända. Och grilleldar...

    SvaraRadera
  2. Ja det förstås, men här ute i "skärgården" blåser friska vindar bort de flesta blodsugarna men jag får nog göra lite askar med myggmotiv till försäljning för behövande bitna.

    SvaraRadera