En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 10 juni 2010

Betong + soffa = inga myggbett

Gjuter betong i vardagsrummet, varför? Ja det är kallt ute, mygg i mängd och bekvämare att sitta i soffan framför teven och fylla formar. Själva ihopblandandet har jag naturligtvis dammat på med utomhus, men så länge som sommaren verkar dröja så får det bli så här. I går fick jag mina sprillans nya pessimistknappar med texten: " ny dag-nya problem", direkt från USA, vita med svart text och svarta med vit text. (kostar 15 spänn st. + frakt). Nu ska jag ta itu med lite frökenpresenter eftersom det drar ihop sig till skolavslutning, sen måste jag sätta fast en av de nya knapparna på min väska!

2 kommentarer:

  1. Det är ju fördelen med att vara stor! Att få bestämma att man kan gjuta betong i vardagsrummet! :)

    SvaraRadera
  2. ...och kunna äta godis mitt i veckan fast man sagt till barnen att man måste vänta till Lördag.

    SvaraRadera