En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

fredag 27 augusti 2010

Målarfärg och spännande film

Målar lister och ser på teve, jag är inte mycket för att använda skyddspapp och sånt tjafs, det tar alldeles för lång tid. Nu hann jag dessutom se slutet på filmen "I rosens namn" med en väldigt ung Christian Slater och en alldeles vanlig Sean Connery, d.v.s lite gråsprängd och skäggig som han alltid sett ut förutom när han var James Bond. (och nej, jag kladdade ingen färg på soffan) I morgon ska listerna upp ovanför kaklet, för den skarpögde kan se att de fattas på köksbilden för ett tag sedan. Sen är det bara nya bänkskivor att fixa, men det gör vi en annan gång.

2 kommentarer:

  1. Hur går det till att måla lister utan att fläcka ner? Du skulle se mina målarbyxor! Smart att använda en sådan liten smal roller.

    SvaraRadera
  2. Rollern är superbra, har målat lister, pallar och till och med ett sånt där fult jalusiskåp, (stavas det så?) som brukar finnas på kontor, det blev en riktigt tjusig möbel efter lite vit målarfärg. Rollern gör att man får ett jättetunnt lager som torkar på nolltid, så jag brukar köra andra varvet efter en 15-20 min. sisådär. Rollerset med tre skumgummirullar och ett färgtråg kostar ca:30 spänn på clas o. Jag har alltid ett par på lager!

    SvaraRadera