En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

torsdag 14 oktober 2010

Snön lyser lite klent vitt på taket...

Så kom den första snön, eller den andra om jag räknar 15-minutersovädret som drog fram här i Måndagskväll. Då kändes det som man befann sig mitt i en filminspelning där man precis dragit igång den största fläkten och skulle spela in en dramatisk scen med naturkatastroftema. Från ingenstans kom piskande rytande vindar med regn, snö och hagel som formligen pepprade garageporten, följt av blixtar och åsksmällar hand i hand. Jag skickade ut mannen (man är väl smart... och en aningen för lätt för kraftig blåst) för att rädda vår lilla höstblomma på bron men det var knappt han fick upp dörren. Snön som kom idag var mer Oktobervanlig, gråblöt och intetsägande trist, inte ens skoj för barnen. Nej tacka vet jag den äkta varan: vit, fluffig och kall, men den vill jag inte ha förrän i början på December.

Kämpa på gräsmattan! Låt inte snön vinna kampen riktigt än...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar