En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 21 november 2010

Julgranskulor av gamla glödlampor

Jag har under en längre tid samlat ihop gamla "trasiga" glödlampor och lagt på lager, mest för att använda som huvud till en del av de dockor jag tillverkar. Sen kom jag på ett nytt användningsområde, nämligen som egentillverkade julgranskulor! Knasigt och orginellt!

Här kan du se lite tydligare hur ståltråden är fäst och tillböjd. Vill man "jula" till det lite mer kan man knyta ett rött sidenband som rosett upptill.

2 kommentarer:

  1. Åååå, vad häftigt! Har du sett att ica har en tävling om vem som gjort det snyggaste julpyntet? Skicka in, tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Ska jag absolut göra! Tack för tipset. Vann faktiskt andrapris i en teckningstävling som ICA Buffé hade för ganska många år sedan. Priset var en EU-moppe!

    SvaraRadera