En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 15 november 2010

Snåljåpar javisst!

Inte för att vi någonsin brytt oss om att köpa TV´s julkalendrar till våra barn, men jag såg att en sådan går loss på nästan 50 spänn. Och då vet man ju inte ens om själva programmet till är sevärt eller inte. Igår lärde jag istället mina barn hur man kan göra en egen kalender av två pappersark, ett som framsida och det andra fyllt med tjugofyra små teckningar som man klistrar fast under. Sen fattas det BARA att jag ska sticka en nål runt 48 luckor så att de kan pillas upp när December anländer. (jösses, vad har jag gett mig in på!!) M. ritade bara juliga och vintriga saker till sina luckor medan L. sin vana trogen svävade ut lite mer och fick till bl.a en banan, en babysitter och en rymdvarelse. Den kalendern skulle jag kunnat ge en femtilapp för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar