En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 24 januari 2011

En vattenkran utan vatten

På gårdagens bilder kan den skarpögde se en vattenkran som sitter mitt på väggen. Jag säger bara: oj, så många kannor med vatten jag fyllt från den här kranen. Det blanknötta stället längst fram var precis för kort för att kannan skulle kunna hänga kvar medan man fyllde på och jag kan fortfarande minnas tyngden av den halvfulla vattenkannan som bara ville halka ner! Kranen satt förut på ett av garagen på gården till det hyreshus vi bodde i innan vi köpte hus. Jag har tagit åtskilliga foton på den under de tolv åren vi bodde där. När grävmaskinen slutligen rev ner byggnaden var jag bara tvungen att få med kranen. Så nu sitter den på min vägg och bara är fin!

Nu hänger min vattenkanna-väska där istället!

2 kommentarer:

  1. En sån där vattenkannaväska har jag letat - var har du fått tag i den?

    SvaraRadera
  2. Min vattenkannaväska är en tio-tolv år gammal. Jag köpte den i London så det blev du kanske inte mycket hjälpt av, men den är verkligen charmig.

    SvaraRadera