En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 17 januari 2011

Spännande piller

Träffade en läkare idag, han trodde jag hade mykoplasma, som verkar vara en slags lunginflammation. Efter provtagning har jag fått ett armveck som en sprutnarkoman och en omgång antibiotika och det känns lite läskigt att stoppa i sig något som ska ta död på läskigheterna, men jag vill ju bli piggelin igen. Mig veterligen är det tredje gången i mitt 38 åriga liv jag äter liknande medikament. Det borde betyda att jag inte bidragit så värst mycket med antibiotikaresistens till den här världen. Det var förövrigt över fem år sedan jag behövde kontakta vårdcentralen sist och då var jag inte direkt sjuk, bara fruktansvärt graviditetsillamående så till den milda grad att jag fick receptbelagd åksjukemedicin för att överhuvudtaget kunna stå upprätt utan att spy. Läste bipacksedeln till dagens piller. Det står bl. a. att jag ska informera läkaren om jag saknar produktion av saltsyra i magsäcken...ähum, jag har inte kollat upp det nyligen. Jag ska undvika solning och det känns ju ganska enkelt den här årstiden men den mest spännande biverkningen måste vara risk för förhöjt tryck i huvudet samt nagelavlossning, kanske kan jag nu bli av med resterna av min fula nageltrångsnagel, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar