En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 30 mars 2011

Mera fotopappersaskar...

Hittade två andra fotopappersaskar som jag klätt om tidigare, den randiga fick ha kvar bilden i mitten som var tryckt på asken. Den högra är täckt med frimärken från den tiden då folk fortfarande fick bemöda sig med att slicka på baksidan. (Gillar inte alls dom nya glansiga "klistermärkena") Nu tycker jag att den här asken är riktigt kul och annorlunda, men då jag dekorerade den hade jag ingen aning om att den här sortens frimärken var på utdöende, visst finns de kvar, men inte alls i samma omfattning.


Här är dock en riktigt gammal ask som innehållit fotopapper!

Den kommer jag aldrig att klä om eftersom den är urtjusig som den är. Inhandlad på Emmaus i Umeå för rätt många år sedan.

1 kommentar:

  1. Yay! Klä aldrig om fotoasken! Men frimärkesasken var också superfin :)
    /Angelina

    SvaraRadera