En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

söndag 15 maj 2011

Jag är nog lite osynlig...

...eller i alla fall en aning genomskinlig. Gick häromdagen in på en toalett med rörelsesensor kopplat till lyset. Jag gick fram till handfatet, öppnade kranen, tog tvål och tvättade händerna. Först när jag sträckte mig efter pappershandduken kände sensorn av mina rörelser och tände. Det har dessutom hänt mer än en gång att dörrarna till H&M här i stan vägrat öppna sig för mig, lite jobbigt att behöva vänta på att någon annan ska gå in eller ut så att man kan smita med. Ännu värre har det varit med de dubbla automatiska dörrarna till sliperiet på Strömpilsplatsen, när man står där fångad i "slussen" i mitten känner man sig lätt som någon slags torrlagd akvariefisk.... På senare tid har det dock gått bättre så det är möjligt att själva sensorn har justerats till att hitta åt kortare folk än genomsnittet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar