En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 7 september 2011

Även dockor kan byta kön

Här är den senast tillverkade dockan, en pinnsmal och lätt utarbetad sjuksköterska med tillhörande husdjur.


Från början skulle det bli en man med hängselbyxor, i fickan framtill skulle en fågel sitta. Jag blev dock lite ivrig och jobbade på i fel ordning och råkade sy fast benen innan byxorna var gjorda. Eftersom dockan har skor skulle jag inte kunna dra på ett par byxor från "rätt håll" och jag orkade inte sprätta lös benen så då fick "han" en hängsel-kjol som mest liknade en sjuksköterskeuniform då jag sytt färdigt, så då fick det bli så, och fågeln ja den blev kvar fast det kanske inte är så hygieniskt att springa runt med en pippi på sjukhuset...


Hon har arbetat många journätter, det kan man se på de mörka ringarna under ögonen.
Knappar, dock-kropp och klänning är av återbrukat material. Armar, ben och hår är pinnar jag plockat i skogen bakom huset.

2 kommentarer: