En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

måndag 10 oktober 2011

Uppdrag utfört!

Det här är ingen uppmaning till väder-gudarna men jag ville bara säga att: nu kan vintern komma! Inte för att att jag längtar dit utan mest för att jag tagit mig igenom uppdraget att köpa ny vinterjacka. Jag har ägnat X antal timmar åt projektet opraktiskt nog på en Lördag när precis alla är på stan. Det blev flera turer in och ut ur diverse trånga provhytter som inte blev direkt rymligare med en bunt bylsiga vinterjackor som sällskap. Känns som man är värd en liten medalj när man med brusigt, statiskt hår till slut (efter en mördande lång kö till kassan) äntligen får hala upp en större summa pengar på ett plagg som man helst skulle vilja slippa äga. Men när vintern biter i som kallast ska jag tänka att det nog var värt den där mödan ändå, särskilt när jag står och väntar på bussen bredvid tonåringar i somriga tygskor och rödfrusna öron som mest liknar fastlimmade välstekta korvskivor på skallen... då fäller jag upp huvan på min jacka och tänker: vuxenpoäng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar