En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

tisdag 14 februari 2012

Hjärtpyssel

Enklaste lilla alla-hjärtansdagpysslet! Vik rött papper på mitten, klipp ut en halv hjärtform och vik sen ut till ett helt hjärta. Limma fast hjärtat på kortet med liten liten limdutt som du sätter mitt på vecket och avsluta med att sy en raksöm rakt över hjärtat. Håltång för håltagning och valfritt snöre eller band, sen är det bara att införskaffa lämplig present eller blomma att fästa kortet vid. Det är kul att sy i papper, fras fras fras låter det när nålen åker upp och ner, prova du också!

3 kommentarer:

  1. Åh nu vill jag ha en ny symaskiiin! Min är ett vrak, och jag blev så himla sugen nu på att sy i papper. Fras fras :-)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilket fint!! :) Synd att jag hittade hit några dagar för sent, men kärlek kan man ju alltid sprida!
    Trevlig helg, Sandra

    SvaraRadera
  3. Jo, hjärtan funkar nog året om. Det är fint att färgmatcha sitt hjärtkort när man ger bort en present, grönt hjärta till grönt paketpapper, silverhjärta till silversnören osv.

    SvaraRadera