En kreativ blogg med pyssel och vardagsdramatik



counter

onsdag 6 juni 2012

Gomsegel som en päronboll


Idag började jag städa upp sjukstugan i sovrummet... Efter tre dagars pendlande feber med en topp på 39,5 tätt följd av feber-kräk-attack mitt i natten och en konstant skärande taggtrådskänsla i halsen tog jag mig igår iväg till vårdcentralen för att få konstaterat att det var streptokocker. Jag hade lätt kunnat klubba ner någon med mitt gomsegel som var skrämmande stort. Tre lyckligt lottade (anställda) på vårdcentralen fick tillfälle att skåda in i mitt gap och alla började med att säga: Oj! Har varit som en vimspanna och mest sovit mig igenom dom här dygnen, förutom då jag hämtat och lämnat barn på förskola och skola. Håret i någon slags anti-frisyr och lite mascara på fransarna för att ge sken av att man är vaken och sen hem och däcka i sängen igen. Men nog är det fantastiskt, ett dygn in i medicineringen känns halsen som ny och jag med, dvs. jag kan äta och dricka och hålla mig i upprätt läge ett par timmar i sträck. Framsteg!

1 kommentar: